Brombær og Dødstrusler

Hejza/hola/hello/habari du intelligente individ!

Dette indlæg er skrevet i dagbogsform og er fra i torsdags. ;) Håber du kan lide det ligeså meget, som jeg kan lide mælkesnitter … hehe J

Kære Messi – Jah, det vælger jeg at kalde dig, dagbog! Bare synd, hvis du er Ronaldo-fan! ;)

Det har været en dejlig dag i dag, selvom jeg har modtaget et par dødstrusler fra en 3-årig. Helt personligt synes jeg, at jeg er ret god til børn, men jeg må have en eller anden dårlig indflydelse på dem, siden de kaster knive efter mig?! :O

Nej, du er sikkert ikke helt med, Messi. Du er nok træt efter Valencia-kampen i går. Det hele startede med, at jeg vågnede, bevidst om, at to af mine venner havde fødselsdag i dag! Det var nemlig mine hobbit-venner, Frodo og Bilbo. Tillykke til dem, selvom jeg ikke tror, at man fejrer fødselsdag i de udødelige lande? Det kan godt blive lidt booooring i længden?

Ja, for ikke at gå i detaljer, (selvom jeg ikke kan lade være) så gik jeg altså i skole fem i otte. Vi havde lidt om mellemkrigstiden. – Den tid mellem krigen-. Vi fik en masse at vide om, hvor elendigt kvinderne havde det dengang.  Jo tak! Den behandling havde jeg aldrig fundet mig i! ”Lav noget mad, vask gulvet, tøm natpotten!” Sådan hundsede mændene med deres koner! Tror nok bare, at jeg havde smidt natpotten i hovedet på ”den kære mand.” TSK!
Så skal jeg da også huske at fortælle, at Jens er kommet tilbage! J Han er ligeså skæg (nu med mere skæg og flere hår på ryggen) som altid. Nåh ja, så bemærkede Rie, at han havde fået høje tindinger …? Hm …

Vi havde også et lille frikvarter (de bliver bare kortere og kortere), hvor jeg nåede hjem at hente et æble og mine glemte engelskting. Æblet var bedre at tygge på en engelsk. Jeg skal skrive om Cuba-Krisen i 1962. Ved nærmere eftertanke, er det nok lidt af en mundfuld. – En større mundfuld end æblet faktisk!
Vi havde da også noget danish, hvor vi snakkede om sammensatte ord. Så jeg sammensatte en masse sammensættende ord. Er ordet sammen sat egentlig sammensat???
Fik for resten nye pladser. Sidder bagved. Var det en fin hentydning? UHH! Og så var der kage! Pernille er en gud til at bage!

Efter skole tog Michelle (MF) og jeg hjem til Ida. Det var her, at vi fik den geniale idé at bage en brombær-tærte! (Er brombær-tærte et sammensat ord?) Tror selv, at Einstein ville misunde os for den idé!
Desværre var der – i modsætning til den geniale plan – ikke særlig mange brombær. Så efter en våd tur over vandpytter, skrænter og en drage … dragen er bare en overdrivelse … nåede vi hjem til Ida. Her måtte vi indse, med hjælp fra Idas mor, at der nok ikke var nok brombær. - Vi måtte i stedet lave smoothies af dem!  Eller det gjorde Idas hjælpsomme mor! Michelle nåede desværre ikke at smage den lækre smoothie, for hun skulle hjem L

Derfor var det Ida, Idas mor, Linus og jeg (ha! Læg mærke til mit jeg og ikke mit mig, Jens!) der sad og drak smoothies. Det var under smoothie-drikningen, at Idas (ellers søde) lillebror vendte sig mod mig, tog en kniv og sagde: ”Jeg skærer dig over med en kniv!" Hvordan reagerede jeg? Nåh, ja, jeg flækkede måske. Grinet blegnede dog en smule, da Linus begyndte at kaste med kniven …. ! :O jeg mangler kun det yderste led af min pegefinger, men ellers er jeg oki, hehe :P
Fik også lige nogle super fede gaver af Ida! En duftsæbe, en lykke-bønne og en Tolkien Quiz-bog! Fedeste fødselsdagsgave til Frodo!

Da jeg kom hjem, var far og jeg en tur i TC! (Tarup Centeret). Johanne, min lillesøster, er på lejr for øjeblikket, snøft! :’( Når hun kommer hjem, har vi ”Datterdag.” En dag, hvor Johanne og jeg fejrer hinanden, lidt ligesom fars- eller morsdag! Købte en CD med Bruno Mars til hende, WUHU!
Spiste mad og spillede tetris! Min com lackede, men det er der ingen andre end dig, Messi, som vil tro på! Alle andre vil tro, at jeg bare er en dårlig taber! Øh ... for det er jeg slet ikke, haha! ;)
Må smutte nu, Messi!

Barca-hilsner Sofie! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar